«

»

Ιούν 08

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ -ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ -ΜΗΝΥΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΗΝΥΜΑ

Αγαπητοί Γονείς

Μέσα από αυτό το μήνυμα θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε την όλη διαδικασία εξέτασης.

Οι εξετάσεις χωρίζονται σε δύο φάσεις.

1η Φάση: Εξέταση [CD]

Εξέταση όλων των μαθητών μαθητριών σε θέματα που έχουν σχέση με την ακουστική αντίληψή τους.

Με πιο απλά λόγια θα λέγαμε ότι μέσω τεσσάρων μουσικών παιχνιδιών εξετάζουμε την ακουστική αντίληψη αλλά και την Φαντασία, που είναι σημαντικοί παράγοντες στις μουσικές σπουδές.

Παιχνίδι πρώτο: Οι υποψήφιοι μαθητές και μαθήτριες ακούν μια μικρή απομονωμένη μουσική φράση. Αυτό που θα πρέπει να κάνουν είναι να την ακούσουν με πάρα πολύ μεγάλη προσοχή για να καταφέρουν να την αποτυπώσουν στο μυαλό τους. Όταν ολοκληρωθεί η ακρόαση τις μικρής απομονωμένης μουσικής φράσης τότε……..

Τότε ακούν το έργο από το οποίο προέρχεται η μουσική φράση και θα πρέπει να μετρήσουν- σημειώσουν πόσες φορές την άκουσαν.

Αν η μικρή αυτή φράση ακουστεί παραλλαγμένη ή όχι ολόκληρη δεν την καταμετρούν.

Παιχνίδι δεύτερο: Σε αυτό το μουσικό παιχνίδι οι υποψήφιοι ακούν ένα μικρό μουσικό ολοκληρωμένο κομμάτι.

Αφού ακούσουν με προσοχή θα πρέπει να αναγνωρίζουν πόσα όργανα αποτελούν το μουσικό σύνολο και παρουσιάζουν- παίζουν το μουσικό κομμάτι.

Παιχνίδι τρίτο: Σε αυτό το μουσικό παιχνίδι οι υποψήφιοι ακούν ήχους μουσικών οργάνων με σκοπό να διακρίνουν αν είναι Πνευστό – Κρουστό – Έγχορδό.

Παιχνίδι τέταρτο: Εδώ πρέπει να βάλει τη φαντασία του να δουλέψει!

Εδώ θα ακούσει πέντε διαφορετικές μελωδίες και θα προσπαθήσει να επιλέξει τον σωστό τίτλο

Π.χ

Οι πιθανές απαντήσεις είναι:

– Μουσική κινηματογράφου (ρομαντικό)

– Τζαζ

– Παραδοσιακό Καπαδοκίας

– Ελληνική συμφωνική μουσική

– Μουσική κινηματογράφου (περιπέτεια)

2η Φάση [ Εξέταση από την εξεταστική επιτροπή]

· Ρυθμός

Εδώ κάποιο μέλος της επιτροπής παίζει με παλαμάκια ένα ρυθμικό σχήμα. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να το μιμηθούν.

· Ρυθμός και τραγούδι

Εδώ οι υποψήφιοι [ κάθε ένας ξεχωριστά] θα πρέπει να έχουν ετοιμάσει ένα τραγούδι το οποίο θα το τραγουδήσουν και θα το συνοδεύσουν με παλαμάκια.

· Πάνω κάτω

Εδώ ο υποψήφιος βάζει την παλάμη του στην κοιλιά του. Ένα μέλος της επιτροπής παίζει μεμονωμένες νότες και ανάλογα την οξύτητα του ήχου ο υποψήφιος ανεβάζει ή κατεβάζει ή κατεβάζει το χέρι του.

· Τραγούδι μουσικών διαστημάτων.

Εδώ κάποιο μέλος της επιτροπής παίζει με το πιάνο μουσικά διαστήματα. Ο Υποψήφιος θα πρέπει να τα ακούσει προσεχτικά και να τα τραγουδήσει.

· Ακούω και παίζω ότι ακούω

Εδώ ένα μέλος της επιτροπής παίζει στο πιάνο μια μικρή και εύκολη σχετικά μελωδία από τη νότα ΝΤΟ έως την νότα ΣΟΛ.

Αφού το παίξει μια δυο φορές, ο υποψήφιος μαθητής θα πρέπει να το επαναλάβει στο ξυλόφωνο που είναι μπροστά του.

· Τραγούδι

Εδώ ο υποψήφιος μαθητής θα πρέπει να τραγουδήσει το τραγούδι που θα έχει προετοιμάσει. Το τραγούδι αυτό θα το τραγουδήσει με τη συνοδεία πιάνου. Στο πιάνο φυσικά θα είναι κάποιο μέλος της επιτροπής. Αφού τραγουδήσει το τραγούδι μια φορά, μετά με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού θα το ξανατραγουδήσει σε διαφορετικές τονικότητες ψηλότερα ή χαμηλότερα από την αρχική τονικότητα.

Αν κάποιος υποψήφιος ή υποψήφια παίζει κάποιο όργανο και μόνο αν βρίσκεται σε επίπεδο Κατωτέρας σχολής , μπορεί να παίξει στην επιτροπή. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να έχει προετοιμάσει ένα μικρό πρόγραμμα.

Θα πρέπει να πούμε ότι εκτός από το πιάνο, όποιο άλλο όργανο παίζει, θα πρέπει να το φέρει μαζί του, καθώς και τις παρτιτούρες που θα έχουν αναπαραχθεί πέντε φορές και θα τις δώσει στην επιτροπή.

Όταν ολοκληρωθούν οι εξετάσεις όλων των υποψηφίων μαθητών μαθητριών, τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν το απόγευμα της ίδιας ημέρας στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Θα υπάρχουν τέσσερεις πίνακες:

1. Επιτυχόντων

2. Επιλαχόντων

3. Απορριπτόμενων

4. Μη προσελθόντων

Συνοψίζοντας να πούμε ότι την ημέρα των εξετάσεων θα πρέπει οι Υποψήφιοι να έχουν μαζί τους ένα στυλό μπλε ή μαύρο, το μουσικό όργανο [ εκτός από πιάνο] στο οποίο θέλουν να βαθμολογηθούν, τα έργα που θα παίξουν σε πέντε αντίτυπα και φυσικά να έχουν προετοιμάσει και να γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ένα τραγούδι κατά προτίμηση σχολικό π.χ Μήλο μου κόκκινο.

Ο Δ/ντής

Λέκκας Σταμάτης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>