↑ Επιστροφή σε ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Είσοδος στην Α΄ Λυκείου / ύλη

ΓΙΑ ΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

  • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ – ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ – ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΜΟΝΙΑ
    Διαστηματικό περιεχόμενο: διάφωνα διαστήματα
    Μετρική δομή: σύνθετα και μικτά μέτρα
    Συγχορδίες: μείζονες, ελάσσονες, αυξημένες και ελαττωμένες συγχορδίες, είδη συγχορδιών στις μείζονες και
    ελάσσονες κλίμακες
    Εισαγωγή στην Τονική αρμονία: συγχορδίες στις κύριες βαθμίδες της κλίμακας, τετράφωνη μορφή συγχορδίας, θέσεις συγχορδίας (κλειστή – ανοικτή), αρμονικές συνδέσεις κύριων συγχορδιών στις μείζονες και ελάσσονες κλίμακες
  • ΣΟΛΦΕΖ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • ΠΙΑΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ
    1. ΚΛΙΜΑΚΕΣ
    Ένα από τα παρακάτω ζεύγη κλιμάκων
    • Σολ μείζονα – μι ελάσσονα
    • Ρε μείζονα – σι ελάσσονα
    • Φα μείζονα – ρε ελάσσονα
    • Σιb μείζονα – σολ ελάσσονα
    Σε δύο οκτάβες σε παράλληλη κίνηση
    Αρπισμοί τετράφωνων συγχορδιών [ τρίφωνων με διπλασιασμό της θεμελίου] σε δύο οκτάβες σε ευθεία κατάσταση στην τονική.
    Τετράφωνες συγχορδίες σε ευθεία κατάσταση στην τονική.
    2. ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΙΑΝΟ
    Ο κάθε υποψήφιος θα πρέπει να προετοιμάσει και να παρουσιάσει ένα έργο που θα επιλέξει από τις ομάδες Α-Β-Γ
  • ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ
  • ΑΤΟΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

 

  • ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
    • Κλασικισμός: απόδοση όρου ‘’κλασικισμού’’ / χρονικά πλαίσια / ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο στην Ευρώπη– Αμερική / ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο στην Ελλάδα / το πέρασμα στον κλασικισμό / η 1η Σχολή της Βιέννης / μουσικές μορφές / η εξέλιξη των οργάνων της ορχήστρας και των μικρότερων οργανικών σχημάτων / το πέρασμα στο ρομαντισμό.

• Ρομαντισμός: απόδοση όρου ‘’ρομαντισμός’’ / χρονικά πλαίσια / ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο στην Ευρώπη / ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο στην Ελλάδα / γενικά χαρακτηριστικά / περίοδοι / εκπρόσωποι / μουσικές μορφές / η εξέλιξη των οργάνων της ορχήστρας και των μικρότερων οργανικών σχημάτων / προγραμματική– περιγραφική και απόλυτη μουσική.
• Εθνικές μουσικές Σχολές: απόδοση όρου ‘’Εθνικής Σχολής’’ / χρονικά πλαίσια / ιστορικό και κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο στην Ευρώπη / κοινά χαρακτηριστικά των Εθνικών Σχολών / Εθνικές Σχολές κατά τη ρομαντική περίοδο / Εθνικές Σχολές κατά την Ύστερη ρομαντική περίοδο / μουσικές μορφές.

  • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
    • Ήχος Γ΄, ήχος βαρύς εναρμόνιος από τον Γα: Θεωρητικά στοιχεία (αρχική μαρτυρία, απήχημα, κλίμακα, δεσπόζοντες φθόγγοι, καταλήξεις), σύντομα (ειρμολογικά) μέλη στους εν λόγω ήχους (κεκραγάρια, εσπέρια στιχηρά και απόστιχα κατ’ επιλογή, Τιμιωτέρα, πασαπνοάρια, αίνοι κατ’ επιλογή, στίχοι από τη σύντομη δοξολογία) και παραδοσιακά τραγούδια (στους ίδιους ήχους).
    • Ήχος Β΄, ήχος πλ. Β΄ : Θεωρητικά στοιχεία (αρχική μαρτυρία, απήχημα, κλίμακα, δεσπόζοντες φθόγγοι, καταλήξεις), αναστάσιμο απολυτίκιο β΄ ήχου, στίχοι από τη σύντομη δοξολογία Ιωάννου Καββάδα σε ήχο β΄, στίχοι από τη σύντομη δοξολογία Μανουήλ Πρωτοψάλτου σε ήχο πλ. Β΄.